Wydanie Drzewa do samego nieba kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika - "pewniak na teście", czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów. Świetnym dodatkiem są gry i zabawy, które gwarantują mile spędzony czas!Wdrapanie się na drzewo nie jest łatwe, tym bardziej na tytułowe drzewo do samego nieba... Odważnym braciom Lichockim jednak nic nie jest straszne. Chłopcy odkrywają kolejne konary drzewa, przy okazji dobrze się bawiąc. Na każdym poziomie czeka na nich nowa przygoda.Mali rycerze, z niepospolitą wyobraźnią i wsparciem życzliwych im osób, odznaczą się szlachetnymi czynami. Opowiadanie nie tylko uczy wartościowych postaw, pokazuje, jak ważna jest wspólnota i przyjaźń, obcowanie z przyrodą, ale pozwala również na puszczenie wodzy fantazji, błądzącej wśród zielonych liści.Dzięki pełnemu opracowaniu zawartemu w tym wydaniu lektura będzie przyjemniejsza, a lekcje polskiego staną się proste i zrozumiałe.
UWAGI:
Na okładce: Czcionka ułatwiająca szybkie czytanie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autor ksiązki był wybitnym włoskim działaczem lewicowym. za swoje poglądy został skazany na długoletnie więzienie. Ksiązka powstała z listów, ktore pisał autor z więzienia do żony, krewnych , a przede wszystkim swoich synów.
UWAGI:
Oryg.: "L`albero del riccio" 1978.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Historia jaką prezentuje utwór jest dość nietypowa. Opowiada o dyrektorze, który za wszelką cenę próbuje zachować realistyczną wizję swojego teatru. Wystawia tylko te sztuki, które pokazują prawdziwe życie, tak mu się wydawałoby przynajmniej. Starannie dobiera repertuar. Jego bohaterowie przeżywają emocje i występują w sytuacjach, które trwają w danej jednej chwili. Sztuki te nie zgłębiają psychiki postaci, chodzi o to, aby widz oceniał i wyciągał wnioski. Nie daje gotowych argumentów za czy przeciw, tylko pozostawia to im. W ostatnim akcie dyrektor próbuje odbudować po wojnie swój teatr "Małe Zwierciadło", ale dowiaduje się, że w tym miejscu powstał już "Teatr Snów". Obserwuje swoje postacie, ale już w innej formie. Dochodzi do wniosku, że to czego próbował uniknąć, przeplatało się z jego wizją i tkwiło gdzieś głęboko. Uczucia w sztuce teatrealnej są ważne, ale istotne są także wyobry, przed jakimi stają postacie. Dyrektor rozumie, że czasy się zmieniły. Trudno mówić o charakterze utworu, można go odbierać na wielu płaszczyznach. Można dostrzec w nim Szekspirowską koncepcję teatru w teatrze, a także starcie się dwóch wizji teatru, co celnie oddaje tytuł. Utwór ten kiedyś figurował w kanonie lektur szkolnych, jest to wielka strata dla uczniów, że został wycofany. Daje on nowe spojrzenie na świat teatru i zmiany, jakie w nim zachodzą.